Dat mobiel internet een vlucht neemt is vast niet nieuw voor je. Misschien weet je echter nog niet wat je er precies mee kunt. Daarom een korte video blog over mobiel adverteren in Google AdWords.
Google AdWords
Het advertentieprogramma van Google, we kennen het vast wel. Iedere ondernemer heeft wel meer dan eens coupons door de (digitale) brievenbus gekregen met een waarde die varieert van €50 tot €100. Met Google AdWords kun je ook advertentie targeten voor mobiele gebruikers.
Mobiel adverteren: een vak apart
Net als op het gebied van webdesign, zul je wanneer je aan de slag gaat met mobiel adverteren rekening moeten houden met het feit dat het publiek anders is dan normaal. Het gaat daarbij natuurlijk niet om het publiek, maar om het feit dat ze internet gebruiken op een kleiner apparaat dan een desktop of laptop. Wanneer je mobiele advertenties instelt in Google AdWords, zul je hier ook rekening mee moeten houden. Je zult in het gedrag van de mobiele gebruiker moeten duiken en je campagnes daarop aan moeten passen.
Campagne instellingen voor Mobiel Adverteren in Google AdWords
Het begint allemaal met de campagne instellingen. In onderstaande korte video leg ik uit hoe je die in kunt stellen voor targeting op mobiele apparaten en welke mogelijkheden er nog meer zijn. De mogelijkheden zijn namelijk niet beperkt tot targeting voor mobiele apparaten, maar er zijn voldoende mogelijkheden om dit weer uit te specificeren. Wil je aan de slag met mobiel adverteren in Google AdWords? Bekijk dan vooral onderstaande tips over hoe je begint bij het instellen van je campagnes. De video duurt iets meer dan 3,5 minuut.
Met alleen de campagne instellingen ben je er natuurlijk nog niet. Binnenkort hoop ik daarom iets dieper in te gaan op mobiele advertenties en de mogelijkheden.
Wil je daar niet op wachten, maar wil je meteen aan de slag met mobiel adverteren? Bekijk dan deze pagina over Google AdWords (SEA) of neem dan contact op, dan kijken we wat we voor elkaar kunnen betekenen.