Wereldwijd zijn er steeds meer bedrijven die mobiel adverteren. Op zich logisch, steeds meer mensen gebruiken immers mobiele apparaten voor internettoegang. Maar waar wordt nu het meest uitgegeven? En waar wordt het meest mobiel geadverteerd? Lees het hier.
Het grootst in de VS
Niet helemaal onverwacht denk ik; maar de VS loopt absoluut voorop wanneer het gaat om mobiel adverteren. De Verenigde Staten zijn goed voor bijna de helft van de totale mobiele advertentie uitgaven. Wat wel opvallend is, is dat het nu nog om ‘minder dan de helft’ gaat en dat verwacht wordt dat dit in 2016 meer dan de helft zal zijn.
Retailwebsites: meer mobiel bezoek
Uit de cijfers blijkt dat in december van 2012 gemiddeld 22,7% van de consumenten een mobiel apparaat gebruikten om een website van een retailer te bezoeken. Dit percentage bedroeg in 2011 nog 14,6%. Dat kan een erg interessant gegeven zijn, mits je er als retailer natuurlijk wat mee doet. Het aandeel mobiele website bezoekers zal naar verwachting alleen nog maar verder stijgen. Hoe bedien jij mobiele bezoekers?
Branches: de koplopers
Meer dan 70% Van de online advertentie uitgaven wordt gedaan door de branches Entertainment & Media (40%), Technology & Telecom (22%) en Retail (9%). Dat is een opvallend verschil met het ‘reguliere’ online adverteren, waarin branches als Travel en Business & Finance erg groot zijn. Mobiel zijn deze categorieën goed voor respectievelijk 7% en 5%. Hier valt dus ook nog genoeg te winnen.
Google dominant
Meer dan de helft van het advertentiebudget dat wordt besteed aan mobiel adverteren loopt via Google. Een flink aandeel, maar dat is op zich te verklaren. Niet alleen is het via bijvoorbeeld Google AdWords erg makkelijk om mobiel te adverteren, maar ook is een mobiel apparaat uitstekend geschikt om onderweg even snel wat op te zoeken via de zoekmachine. En naast de zoekmachine, is natuurlijk ook YouTube onderdeel van Google en beschikt de zoekmachine reus over een behoorlijk Display Netwerk.
Infographic: mobiel adverteren
Bekijk in onderstaande infographic meer wereldwijde cijfers over mobiel adverteren. Detail: bij Retail staat het aandeel ‘19%’. Dit moet zijn 9%.
Bron: Go-Gulf
Wil je eens doorpraten over welke kansen er voor jou liggen op het gebied van ‘mobile marketing’? Neem dan contact op!