Een veel bekend probleem, wat we met name binnen de retail tegenkomen is het prijs aspect. Daarom maar een kort artikel met uitleg,… waarom je website niet te duur is.
Belang van Online
Steeds meer verschuift de zoektocht van koopgrage consumenten naar online kanalen. Of het nu om tips en zoektochten via social media gaat of het raadplegen van de zoekmachine. Beste retailer, de tijd dat een advertentie in de papieren telefoongids je nog goed geld ging opleveren is voorbij. Dat is ook wel te zien in de uitgave die qua oplage geen schimp is van wat het was. Ook het aantal kilo’s wat de vroegere ‘offline variant van Google’ telt, is behoorlijk gereduceerd.
Voor wie er niet aan wil, een aantal resultaten uit het onderzoek wat Google deed naar het gebruik van mobiel internet:
- 78% van de smartphonegebruikers zoek naar lokale informatie op hun telefoon en 75% onderneemt als gevolg daarvan actie zoals het doen van een aankoop of het contact opnemen met het bedrijf.
- 42% doet dit minimaal eens per week, 16% doet dit dagelijks.
- Op 71% van alle smartphones wordt onderzoek gedaan naar een product of service.
- 67% van de smartphone bezitters gaat de deur niet uit zonder smartphone – hoe interessant zou het voor jou zijn om nooit verder dan broekzak te zijn verwijderd van je potentiële klant?
…en nu hebben we het alleen nog maar over smartphone bezitters. Daarnaast worden natuurlijk ook desktop en tablet gebruikt om te zoeken naar (lokale) informatie. Heb je ‘online’ al als volwassen kanaal onderscheiden voor je eigen business?
Integratie met offline
Of dit betekent dat je meteen moet stoppen met adverteren in lokale uitgeven? Nee hoor, waarom. Als het werkt voor je bedrijf, ga er dan vooral mee door. Maar… laat dat geen reden zijn om online te negeren als kanaal. Sterker nog, volgens het onderzoek van Google kunnen offline advertentieweergaven heel goed leiden tot mobiele zoekopdrachten.
Prijs van een website?
Websites hoeven geen duizenden euro’s te kosten. Wat het kost hangt vooral af van wat je ermee wil geen doen. Bij Fris Webdesign bieden we websites aan vanaf €14,99 per maand (+€499 eenmalig). Laten we eerlijk zijn, geld is geld. En een website kost een bedrag wat niet in de gemiddelde portemonnee van de consument zit, maar het perspectief bepaald of het een goedkope website of een dure website is.
Goedkope website?
We durven best te beweren dat we bij Fris Webdesign goedkope websites bouwen. De prijs/kwaliteit verhouding vormt daarbij het uitgangspunt. Wanneer je kijkt wat je krijgt voor het geld krijgt wat je betaalt… een kwalitatief uitstekend product, aanpasbaar aan je wensen, schaalbaar een dat voor een zacht prijsje.
Vanuit retail perspectief bekeken:
- Wat betaal je iedere maand aan huur voor je fysieke winkel?
- Wat betaal je op jaarbasis aan advertenties in print en het drukken van folders?
- Wat ben je kwijt aan je telefoonabonnement?
Voor vrijwel iedere retailer liggen deze bedragen mijlenver boven de kosten van een website.
Nut of noodzaak?
Vroeger was een mobiele telefoon onzin. Daarna werd het ‘nut’, tegenwoordig is het ongeveer ‘noodzaak’. Zo is het ook met websites. Alleen gaat die ontwikkeling misschien nog wel sneller. Gezien het belang van online, is het hebben van een fatsoenlijke website gewoon noodzaak. En goed hoeft daarin gelukkig niet peperduur te zijn. Ik ben bang dat het nut en de noodzaak binnen Retail Nederland nog teveel wordt onderschat. Ga met de tijd mee, zorg voor een goede online aanwezigheid!