We moeten toch maar eens aan de slag met online… kom wat je vertelt bij de VACO maar eens waarmaken.
Zo begon het eerste contact met Profile Rotterdam. Een uitdaging die graag wordt aangepakt.
Over Profile Rotterdam
Al jarenlang is Profile Rotterdam – voorheen Alband – actief in de bandensector. Het bedrijf streeft kwaliteit na, is VACO gecertificeerd en heeft een stevige reputatie opgebouwd. Binnen het bedrijf is men zich ervan bewust dat online een steeds belangrijker kanaal aan het worden is.
Online Marketing Inspanningen
De website van Profile Rotterdam was verouderd. Deze is compleet vernieuwd. Ook zijn er nieuwe teksten geschreven en is ervoor gezorgd dat de website er ook goed uitziet op mobiele apparaten (responsive webdesign).
Bij het herschrijven van de teksten is de balans gezocht tussen een goede leesbaarheid voor zowel bezoekers als zoekmachines. Daarnaast is Google AdWords ingezet om al direct te zorgen voor het bereiken van de juiste doelgroepen.
Behaalde resultaten met Online Marketing
Investeringen vragen om resultaat. Hoewel dit vooraf lastig in te schatten is, worden resultaten na verloop van tijd zichtbaar en inzichtelijk. Wat hebben al de inspanningen nu eigenlijk opgeleverd? Een aantal resultaten:
- Meer dan de helft van de aanvragen komt via het online kanaal
- Betere posities in Google op belangrijke zoekwoorden
- 60% meer bezoekers op de website
- De geografische relevantie is enorm gestegen
- 97% lager bouncepercentage
* het bouncepercentage is het aantal mensen wat de website verlaat op de pagina waarop ze landen. Een hoog percentage is nadelig voor de relevantie en de posities in Google.
Bereikte posities in Google:
Banden Rotterdam – positie 2
Motorbanden Rotterdam – positie 1
Winterbanden Rotterdam – positie 1
Banden Kralingen – positie 1
Velgen kopen Rotterdam – positie 1
Uitlijnen Rotterdam – positie 1
Ingezette middelen:
Profile Tyrecenter Alband Rotterdam – over de samenwerking
Profile Tyrecenter Alband Rotterdam is uiterst tevreden over de samenwerking. Dat blijkt ook wel uit de quote die ze toestuurden. Jan Nooteboom zegt er het volgende over:
We merken nu dat ruim de helft van de aanvragen al via de website binnenkomt: je ziet gewoon dat het werkt. Qua volume zien we ook ontwikkelingen, alleen al wanneer we kijken naar het herstellen van velgen. Vroeger hadden we een paar klanten per maand, nu hebben we hier meerdere klanten per week voor. Daarnaast is het prettig en duidelijk communiceren, iets wat in de ‘online’ wereld echt geen vanzelfsprekendheid is”.
Jan Nooteboom
Profile Tyrecenter Alband Rotterdam
Wat kan ik qua online marketing voor jou betekenen?
Wil je zelf ook aan de slag met online marketing en wil je mooie resultaten behalen? Neem dan contact op. Dan bespreken we samen de mogelijkheden die er zijn om te scoren met online marketing!
Neem contact op met je online marketing specialist »