Meer dan online marketing, of het werkt? “De communicatie zowel offline als online is verbeterd – er komt nu veel meer conversie binnen.”
René Gouw – Kolibri Logistiek
Waarschijnlijk vind je dat alle online marketing bureau’s op elkaar lijken. Misschien vind je zelfs wel dat vrijwel alle online marketing bureau’s hetzelfde zijn. Begrijpelijk, want er zijn inderdaad veel online marketing bureau’s die hetzelfde lijken.
Juist daarom is er deze pagina die de werkwijze van online marketing bureau XpertMarketing belicht. Om te beginnen wordt dat duidelijk uit onderstaande video:
Online marketing is mooi, maar het blijft een middel en geen doel op zich.
Je online marketing activiteiten moeten een verlengstuk zijn van je bedrijf en de mogelijkheden in synergie met offline uitingen – waar aanwezig – opzoeken. Online marketing moet een onderdeel zijn wat geïntegreerd is in de organisatie! Dan, alleen dan, kun je een optimaal rendement halen uit je online marketing activiteiten.
Hoewel er geen ‘heilige graal’ is wanneer het om de werkwijze gaat, ziet die er vaak als volgt uit.
1. Eerste contact
Je hebt behoefte aan een dienst of product wat te maken heeft met online marketing. Daarom besluit je contact op te nemen met online marketing bureau XpertMarketing. De behoefte kan daarbij heel divers zijn, van een specifieke dienst tot een geïntegreerd pakket aan marketingdiensten.
2. Tijd voor koffie
Na dit contact is het vaak tijd voor koffie. Een afspraak om elkaar in levende lijve te zien. Voor een optimaal begrip wordt jouw bedrijf daarvoor meestal bezocht – hoewel dat niet altijd nodig is. We bekijken wat we voor elkaar kunnen betekenen en waar de behoefte ligt.
Het is best mogelijk dat de behoeft veel dieper ligt dan je in eerste instantie dacht. Helemaal niet erg want, zo gaat het vaker. Vervolgens kijken we ook naar de mogelijkheden en de manier waarop we de samenwerking vorm gaan geven. De rol van XpertMarketing kan daarin adviserend, strategisch, als klankbord en/of uitvoerend zijn. De manier van samenwerking die het beste bij je bedrijf past bepalen we samen. Je leest het goed: samenwerking. Beide partijen zijn daarin van cruciaal belang; succes boek je samen.
3. Uitwerking
Na de ontmoeting is het tijd om de informatie uit te werken in de vorm van een offerte. Vervolgens bespreken we de offerte. Waar nodig passen we onderdelen van de offerte aan of werken we puur op basis van een raamovereenkomst.
4. Uitvoering
Na het bepalen van de manier van samenwerking is het tijd voor uitvoering van de werkzaamheden. Waar nodig kan de intensiteit hiervan naar boven of beneden worden bijgesteld. Flexibiliteit, daar draait het om. Indien gewenst kunnen ook consultancy of klankbord sessies plaatsvinden om eventuele vragen door te nemen of om te kijken naar de mix tussen online en offline uitingen. Wederzijdse communicatie is hierin de kritische succesfactor.
5. Evaluatie
Het is altijd verstandig om periodiek te kijken naar hoe het gaat. Het is in ieders belang dat beide partijen blij blijven. Soms kunnen evaluaties heel kort tussendoor, soms uitgebreider. Zo kunnen bijvoorbeeld de vorderingen en resultaten in kaart worden gebracht en worden besproken.
Overtuigd? Neem snel contact op, dan kunnen we samen bouwen aan jouw optimale online rendement!
Neem snel contact »
De voordelen op rij:
- jij bepaalt de invulling van de samenwerking
- gericht op de integratie van online marketing binnen je bedrijfsstrategie
- breed aanbod aan online marketing diensten
- flexibele inzet online marketing diensten
- duidelijk, eerlijk, transparant