Bezoekers zijn mooi, orders zijn mooier. Het is altijd de grote vraag: hoe verander ik bezoekers in klanten? XpertMarketing heeft inmiddels een ruime ervaring in het optimaliseren van conversie.
Als basis wordt er gekeken naar de statistieken van de website. In hoeverre worden relevante zaken gemeten? Hoe ziet de bezoeker eruit? In een vervolgstap wordt gekeken naar welke stappen in het aankoopbeslissingsproces het eerst aangepakt moeten worden. In eerste instantie kunnen er vanuit de ervaring in het vakgebied waarschijnlijk al wel een aantal tips worden gegeven.
Wanneer de makkelijk vindbare en zichtbare tips zijn toegepast, kan de vervolgstap worden genomen: testen wat het beste werkt. Hiervoor worden A/B testing en multivariabele testen ingezet.
..wat is A/B testing?
Bij A/B testing wordt een experiment uitgevoerd. Verkeer, bijvoorbeeld vanuit je Google AdWords campagne, wordt verdeeld over twee verschillende pagina’s. Door een dergelijke test wordt na verloop van tijd duidelijk welke pagina het meest effectief is om het ingestelde doel te bereiken. A/B testing wordt ingezet met als doel het effect van je website en/of je online campagnes te verbeteren.
..wat is multivariabele testing?
Bij multivariabele testing wordt net als bij A/B testing een experiment uitgevoerd. Anders dan bij A/B testing wordt hier echter gevarieerd in bepaalde elementen binnen de pagina en niet met complete pagina’s. Zo kan worden gekeken wat de invloed van bepaalde afbeeldingen, visuals of actiegerichte elementen (links, buttons) is. Multivariabele testing wordt ingezet met als doel het effect van je website en/of online campagnes te verhogen.
Het optimaliseren van uw conversie is een doorlopend proces. De omgeving (internet) verandert immers voortdurend… en dat geldt ook voor bezoekers. De ‘wensen’ die je bezoeker 5 jaar geleden had, zijn niet de wensen die diezelfde bezoeker nu heeft. Voor optimaal resultaat blijf je dus bezig met optimalisatie!
Meer online business genereren? Neem contact op met XpertMarketing!