Content Management. Laten we samen meer uit je website halen!
Een website is mooi, maar wordt pas echt mooi wanneer er ‘beweging’ in zit. Daar kan voor worden gezorgd door het toevoegen van content. Content als in nieuwsitems, nieuwe pagina’s, foto’s en video.
Goed beheer van content is goed voor de vindbaarheid van de website in Google en straalt vertrouwen uit naar potentiële klanten die de website bezoeken. De noodzaak is er dus zeker.
Geen zin, tijd of kennis om het zelf te doen? Laat XpertMarketing het regelen!
Content Management: de voorbereiding
Voordat we aan de slag kunnen met Content Management, is het eerst belangrijk om hierover na te denken. Vraag jezelf eens af:
- Wat wil ik bereiken? (doelstellingen)
- Wie wil ik bereiken? (doelgroepen)
- Welke kanalen zijn belangrijk per doelgroep?
- Welke soorten content wil ik genereren? (handleiding / video / nieuwsbrief / whitepaper)
- Wat zijn binnen mijn doelgroep belangrijke communicatiemomenten?
…natuurlijk helpt XpertMarketing je ook graag bij het krijgen van antwoorden op deze vragen.
Content Management: de aanpak
Voordat we aan de slag kunnen, kijken we samen naar welke content er gemaakt kan worden. We selecteren bronnen waaruit we inspiratie kunnen halen en bespreken trends en seizoensinvloeden binnen de business.
Ook kijken we samen naar de frequentie en de kanalen waarop content geplaatst moet worden. Daarbij is het bespreken van de taakverdeling uiteraard van groot belang.
Opstarten Content Management
Afhankelijk van wat er is besproken, kan er bijvoorbeeld een content kalender worden gemaakt. Daarin kunnen deadlines bepaald worden en kan worden aangegeven wat er op welke kanalen wordt geplaatst. Desgewenst kunnen er koppelingen aangebracht worden met bijvoorbeeld Social Media kanalen.
Het maken van content
Dan is het natuurlijk tijd voor het uitvoerende deel op Content Management gebied. XpertMarketing kan al naar gelang de afspraken zorgen voor het schrijven, plaatsen en promoten van content.
Doorpraten? Neem contact op »