De advertentietekst. Dit is het meest zichtbare voor een potentiële klant wanneer het gaat om je Google AdWords campagne. Maar hoe schrijf je nu een goede advertentietekst?
Google AdWords (tekst)advertenties: beperkte ruimte
De ruimte die je hebt om de aandacht van een bezoeker te trekken en je boodschap over te brengen is beperkt. Beperkt tot ca. 95 tekens. Je hebt 25 tekens ruimte voor je titel en 2x 35 tekens voor je advertentie. Dat is niet heel veel, het is dus wel handig om te zorgen dat je deze ruimte zo goed mogelijk benut.
Daarom in dit artikel een aantal handige tips die je helpen met het maken van mooie maar vooral effectieve advertentieteksten.
- Vraag het eens
Gebruik je titel eens om de vraag te herhalen die een Google-gebruiker waarschijnlijk stelt. Dit zorgt voor herkenning. Door er een vraag van te maken zorg je dat je net iets meer opvalt. - Gebruik (ver)koopargumenten
Waarom zou iemand naar je website moeten? Vertel het! Is het je lage prijs, uitstekende service, snelle levering of deskundig advies? Gebruik dit zeker in je advertentietekst. - Stuur de vraag
Filter aan de poort. Wanneer je exclusieve horloges levert, kan het een overweging zijn om een prijs in je advertentie op te nemen. Zo voorkom je niet relevant verkeer naar je website en weten bezoekers die wel klikken al ongeveer op welk niveau je opereert. - Gebruik zoekwoorden!
Een klant voert een zoekopdracht in bij Google. Laat die zoekwoorden terugkomen in de advertentietekst. Google geeft ze dan vetgedrukt weer – wat je advertentie beter laat opvallen. - Wat moet ik doen?
Het klinkt basaal – en dat is het ook. Vertel de gebruiker wat je verwacht. Sluit je advertentie af met een call-for-action zoals: dowlnoad nu, regel het vandaag nog, bestel snel, neem contact op, vraag een offerte aan… - Haal meer uit je zichtbare URL
Je zichtbare URL is een kans die nog vaak onbenut blijft. Die zichtbare URL hoeft namelijk niet te bestaan – althans, het deel achter de domeinextensie (bijv. .nl). Ook daar kun je dus weer zoekwoorden in verwerken.
Bij alle tips geldt dat je het niet hoeft te geloven, je kunt het gewoon zelf uitproberen. Daarnaast is er geen garantie dat alle tips even goed werken voor jouw specifieke business. Probeer, test en optimaliseer is de boodschap.
Hulp nodig met Google AdWords?
Het advertentieprogramma van Google wordt steeds complexer. Wil je aan de slag met Google AdWords en weet je niet waar te beginnen? Of wil je jouw campagne laten analyseren en optimaliseren door een specialist? Neem dan contact op! XpertMarketing is een Google AdWords Certified Partner – zo weet je dat je campagnes in goede handen zijn.