Op 25 april gaf ik een presentatie over vindbaarheid in Google. De presentatie ging daarbij vooral in op SEO, ofwel de vindbaarheid in de natuurlijke zoekresultaten van Google.
Basis van vindbaarheid
De presentatie, in ca. 30 minuten duurde, ging vooral over de basis van zoekmachine optimalisatie. Na in te zijn gegaan op een aantal trends kregen toehoorders wat meer praktische tips om hun eigen zichtbaarheid in Google te kunnen verbeteren.
Hieronder de presentatie.
Doelgroep
De avond werd georganiseerd door CJB Water & Glas. Het publiek bestond vooral uit ZZP’ers en MKB’ers uit de regio Rotterdam/Vlaardingen. Erg in detail treden zou voor de tijd (een half uurtje) te ver gaan en de nodige afhakers kosten. Daarom ging het vooral om de basis van SEO. Na het ’theoretische deel’ was het tijd voor website clinics.
Website clinics
Na de presentatie over de basis van SEO, was het tijd om naar de websites van een aantal aanwezigen te kijken. Samen met Niels Pilon, mijn compagnon bij Fris Webdesign, werden een drietal websites bekeken. Daarbij werden per website een aantal praktische tips gegeven over hoe de website verbeterd kan worden. Tips hadden zowel betrekking op vormgeving, conversie, propositie als techniek. Per website hebben we zo gericht mogelijke tips gegeven binnen een tijdsbestek van ongeveer 10 – 15 minuten (per website).
Zoek je een spreker voor een leuk en interactief programma?
Zoek je een spreker op het gebied van online marketing? Of organiseer je ook een leuk evenement en ben je daarvoor op zoek naar een spreker of een interactief programma voor je deelnemers? Neem dan eens contact op. Een aantal andere presentaties is ook te vinden op de pagina ‘spreker online marketing‘.
Neem contact op »