Google AdWords kan super werken om jouw klanten te bereiken. Niet goed ingezet, kost het eigenlijk vooral veel geld zonder dat het iets oplevert. Dat kan anders!
Adverteer je niet (meer) in Google AdWords?
Het kan natuurlijk zijn dat je nog niet of niet meer adverteert in Google AdWords. Wees gerust, je bent niet de enige. In de jaren dat ik met Google AdWords bezig ben heb ik het al vaak zien gebeuren: tests met de welbekende coupons die je ‘vroeger’ ongeveer 3x per week door de brievenbus geslingerd kreeg… die vervolgens niet goed uitpakken.
Waarom? Omdat het fout gaat in de uitvoering.
De evolutie van Google AdWords
Toen ik mijn eerste Google AdWords stapjes zette, lang geleden ;-), was Google AdWords niet veel meer dan een bak waarin je advertenties en zoekwoorden kon stoppen. De mogelijkheden waren beperkt en daardoor was het opzetten van campagnes vrij eenvoudig. Prijsextensies, extended ads, broad match modifiers, sitelinks en advertentieplanning op postzegelniveau? Daar hadden we nog nooit van gehoord. En relevantie? Dat had nauwelijks invloed.
Analyseer en verbeter je Google AdWords account
Al die veranderingen zorgen dat er bijna altijd wel wat te verbeteren valt. Of, laat ik het anders formuleren: Er zit in bijna alle campagnes die ik tegenkom wel meer potentie qua prestaties. Die verbeterpunten die ik regelmatig tegenkom, beginnen vaak al bij de structuur van de campagne.
Vanuit die praktijkervaring heb ik een handige whitepaper voor je geschreven. Je vindt ‘m op de website van Fris Online.
Download hier de whitepaper ‘Succes in Google AdWords’
Ontdek zelf hoe je:
- Een slimme campagnestructuur te bepaalt
- Je CTR (doorklikpercentage) verhoogt
- Je CPC (kosten per klik) kunt verlagen
- Slim jouw ideale zoekwoorden vindt
- Beter jouw potentiële klanten bereikt met extensies en targeting.
Deze whitepaper is niet alleen handig wanneer je nog moet/gaat starten met Google AdWords. Ook wanneer je al langer Google AdWords inzet, biedt het je ongetwijfeld nieuwe inzichten. Inzichten om je huidige activiteiten te verbeteren door je campagnes relevanter te maken of juist uit te breiden.