Zoekmachine optimalisatie (SEO). Scoren in Google. We willen het eigenlijk allemaal wel. Maar dat vergt meer dan het toepassen van wat trucjes. Lees hier welke factoren een rol spelen!
Infographic met SEO Ranking Factors
Onlangs publiceerde het onder zoekmachine marketeers populaire blog Search Engine Journal een interessante infographic. De infographic biedt een beknopt overzicht van de ruim 200 factoren die een rol spelen bij het al dan niet goed vindbaar zijn in Google.
Scoren in Google gaat niet vanzelf
De infographic gaat in op de factoren die een rol spelen. Dat leidt tot een handig overzicht. De ene factor is echter belangrijker dan de andere. Daar is nog steeds veel onduidelijkheid over. Logisch ook, want Google wil dat eigenaren van websites vooral hun best doen om relevante informatie te bieden en is niet uit op manipulatie van zoekresultaten.
Zoekresultaten op maat
Wanneer u aan de slag gaat met het verbeteren van de vindbaarheid, houdt er dan rekening mee dat de zoekresultaten niet universeel zijn. Zoals ook wel blijkt uit de infographic, personaliseert Google zoekresultaten. Zoekresultaten kunnen er bij u anders uitzien dan bij mij. Op basis van factoren als zoekgedrag, internetgebruik en locatie kunnen zoekresultaten op individueel niveau behoorlijk afwijken.
Belangrijke factoren voor SEO inzichtelijk
De infographic laat duidelijk zien dat zoekmachinemarketing (in dit geval zoekmachine optimalisatie) veel meer is dan het toepassen van wat trucjes. Wanneer u serieuze resultaten in Google wilt boeken, zijn er immers behoorlijk wat zaken om rekening mee te houden.
Maar, er is nog een punt van aandacht. Niet alleen verschilt de invloed die de verschillende factoren uitoefenen op de zoekresultaten, ook zijn factoren en hun invloed onderhevig aan verandering. Google verandert regelmatig de spelregels. Vaak slechts op onderdelen, maar altijd met als doel het verbeteren van relevantie voor de gebruiker. Wanneer de relevantie voor de gebruiker verdwijnt, verdwijnt immers ook het bestaansrecht van de zoekmachine.
Structureel werken aan online vindbaarheid
Wanneer uw online kanaal belangrijk voor u is, is het zaak om structureel te werken aan een goede vindbaarheid. Een absolute noodzaak om goede posities in de zoekresultaten te behalen en te behouden. Dat kost tijd, geld en geduld… maar als u het goed doet, levert dat ook zeker resultaat op.
Infographic met SEO factoren
Kan ik u helpen?
Mocht u niet de benodigde kennis in huis hebben voor het optimaal bereiken van uw online doelgroep, dan help ik u daar natuurlijk graag bij. Dat begint vanuit een heldere online strategie. Dat hoeft niet perse een dik papieren boekwerk te zijn trouwens. En het is niet alleen bereikbaar voor grote, maar ook voor kleinere organisaties. Bekijk bijvoorbeeld de Online Marketing case van ABA Banden uit Stolwijk. Neem voor meer informatie contact op.