Zoekmachine optimalisatie (SEO). Scoren in Google. We willen het eigenlijk allemaal wel. Maar dat vergt meer dan het toepassen van wat trucjes. Lees hier welke factoren een rol spelen!
Sinds het moment dat het online mogelijk is om zaken te meten, lijkt iedereen te willen sturen op ROI (return on investment). Maar gaat dat wel? Is het reëel om zo te werken?
Veel marketeers en website eigenaren zullen het gemist hebben. Google biedt een groot aantal apps aan, maar voor Google Analytics was er nog geen ‘officiële’ app. Daar is nu verandering in gekomen!
Zoekmachine adverteren lijkt vandaag de dag wel een synoniem van Google AdWords. Toch is er meer te koop op dit gebied. Bing, het bestaat nog steeds. En: Adverteren in Bing kan interessant zijn om naast Google AdWords in te zetten.
We kunnen eigenlijk niet meer zonder onze smartphone. We gaan er ook steeds meer mee doen. Steeds meer e-mail wordt via mobiele apparaten bekeken. Binnen een goed geïntegreerde online marketingaanpak is e-mail marketing dan ook een middel wat eigenlijk niet mag ontbreken.
De kans is groot dat zoekwoordinformatie vanuit Google AdWords straks niet meer zichtbaar is in Google Analytics. Naar verwachting voert Google deze wijziging binnen enkele weken door.
Op 16 januari stond ik als spreker op Hogeschool Windesheim. Tijdens het SAM Events (State of the Art Marketing Event) mocht ik de aanwezigen meenemen in de wereld van mobiele ontwikkelingen en oplossingen.
Onlangs ontving ik het boekje “Schrijven voor SEO in 60 minuten”. Hier lees je een korte review over het boek… of liever gezegd boekje, want zo groot is het niet.